|
Nyhedsbrev juli 2021
|
Værdifuld viden fra Change Direction
|
Kan man købe sig til glade medarbejdere
Ja, da... for det meste!
Høje personaleomkostninger hænger ofte sammen med glade medarbejdere. Det konkluderer årets Jobglæde-undersøgelse fra Jobindex kombineret med Computerworlds nyeste analyse af personaleomkostninger i IT-branchen.

Der er selvsagt stor forskel på medarbejdersammensætning alt efter typen
af virksomhed, og deraf er der også markante undtagelser, men der ses alligevel
en tydelig sammenhæng mellem det antal kroner en virksomhed bruger pr. medarbejder og den såkaldte jobglæde medarbejderne udtrykker i undersøgelsen.
Læs artikelen og se, hvordan forskellige virksomheder klarer sig,
når det kommer til medarbejdernes jobtilfredshed.
|

Er du et synligt bytte?
Vidste du, at LinkedIn er et af de vigtigste værktøjer i forbindelse med jobsøgning? Næsten en tredjedel af alle virksomheder bruger LinkedIn som rekrutteringskanal, og for de fleste headhuntere er Linkedin en foretrukken jagtmark, når de jæger kandidater.

Som udgangspunkt for din jobsøgning bør du holde din LinkedIn-profil opdateret med relevante informationer om dig selv. Du kan med stor fordel også målrette dit ordvalg mod de stillinger, som du mener kan være interessante, tilføje relevante skills, certificeringer og beskrive, hvilke arbejdsopgaver du har erfaring med. Det vil gøre dig lettere at finde for headhuntere,der i høj grad benytter værktøjet LinkedIn Recruiter.

Bliv synlig på Linkedin
Benyt relevante nøgleord på din profil.
Skriv en professionel headline og resume.
Aktiver funktionen "vis rekrutteringskonsulenter, at du er interesseret".
|

Hvordan hiver du jobansøgeren op af hængekøjen?
Rekrutteringsprocessen er lige startet, og du ønsker selvfølgelig at finde den bedste kandidat. Så du går i gang med at skrive jobannoncen, men hvordan skal den egentlig skrives og hvordan skal man udforme annoncen?

Anne Sevel er afdelingschef for tekst og kommunikation ved Jobindex A/S, og nedenfor ses et par af hendes tips til, hvordan man skriver den gode annonce. Annoncen der får jobsøgerne op af hængekøjen...
Fortæl om jobbet, frem for at fokusere på kravene Motiver din ansøger. Hvad for nogle opgaver hører med til jobbet?
Hvordan er hverdagene, og hvilke faglige udfordringer kan der være? Vend diskussionen fra hvad du ønsker, til hvad det er personen skal lave, og hvorfor de skal søge netop denne stilling.
Hvad tiltrækker IT-profilen? IT-profiler er eftertragtede, og derfor skal jobannoncen også være det.
|
Har du/I brug for hjælp...?
til rekrutteringen af jeres næste specialist, nøglemedarbejder eller leder?
Så giv os et kald for en uforpligtende dialog på +45 3215 1144
Med ønsket om en rigtig god sommer
Søren Glavind Bo
Seniorkonsulent og ejer
|
Følg os på de sociale medier og få endnu flere spændende artikler.
|
|
|


|
Ønsker du at framelde dig nyhedsbrevet, kan du gøre det her.
|